Catatan Yang Ditampilkan

SEMBANG WARUNG DI-HUJUNG TANJUNG

Assalamualaikum,dan selamat sejahtera. saya rasa masih belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat tahun baru 2016 yang baru saja menj...

Jumaat, 15 Januari 2016

SEMBANG WARUNG DI HUJUNG TANJUNG

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Berjumpa kembali,untuk pertama kali didalam coretan saya
coretan saya minggu ini adalah berkenaan isu penipuan
didalam risalah-risalah 4D nombor ekor yang kerap diedarkan
dan semakin  galak dan menjadi-jadi dari rumah ke rumah
sejak ke belakangan ini.

Risalah-risalah yang diedarkan oleh kanak-kanak (Ambil Upah)
tidak mengambil kira sama ada rumah tersebut di huni oleh
penganut beragama islam atau bukan islam dan si pengedar tidak
mengambil sensiviti masyarakat asalkan dicampakan saja didalam
sampul surat (peduli apa ) asal selesai sudah kerja aku.

Risalah-risalah seumpama ini boleh menjadi infak dan boleh
mempengaruhi sipenerima terutama orang-orang yang terdesak
(orang islam) dalam masalah kewangan.terutama taraf hidup
dewasa ini.

Banyak contoh-contoh yang sudah berlaku sejak kebelakangan ini
sebagai mana yang diceritakan oleh simangsa seorang operator kilang
yang hanya mahu di kenali sebagai Amran ,42,apabila mendakwa telah
kehilangan kira-kira RM3,800 selepas dua kali menjadi mangsa penipuan
"Sibomoh" nombor ekor.(maaf!!kesah ini akan di sambung keluaran akan datang)
dan tips-tips kelebihan ayat al-fatehah sebagai "ayat penerang hati".
sekian sahaja coretan saya pada ketika ini.wassalam.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan